Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Δαμπάλη Αναστασία, ΠΕ07- Γερμανικής Γλώσσας Δειγματική διδασκαλία στο τμήμα Β2 Γνωστικό αντικείμενο: Γερμανικά
Τάξη – Ηλικιακή ομάδα μαθητών: Α’ Γυμνασίου – 12 ετών
Σύνδεση με σχολικό εγχειρίδιο: Deutsch ein Hit 1 – Τεύχος Α (Ενότητα 3: Hobbys) Επίπεδο γλωσσομάθειας: Α1 Προφίλ ομάδας στόχου: 16 μαθητές αστικής και περιαστικής περιοχής, μικτής ικανότητας, με σχετική εξοικείωση στις ψηφιακές εκπαιδευτικές πλατφόρμες και στα ψηφιακά εργαλεία. Διάρκεια: 1 ΔΩ
Περιγραφή δραστηριότητας: Το μάθημα πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πληροφορικής και χρησιμοποιήθηκε η ψηφιακή πλατφόρμα διαδραστικών μαθημάτων nearpod. Πρόκειται στην ουσία για μια διαδραστική παρουσίαση που περιλαμβάνει 15 διαφάνειες. Οι δύο πρώτες (ένα παζλ και ένα mentimeter) λειτουργούν ως εισαγωγή στο θέμα του μαθήματος που είναι ο αθλητισμός. Ακολουθούν 3 διαφάνειες με ακουστικές ασκήσεις και 1 διαφάνεια ενός διαδραστικού βίντεο που ελέγχει την ακουστική κατανόηση των μαθητών. Η 7η διαφάνεια ελέγχει την αναγνωστική κατανόηση και στην 8η οι μαθητές καλούνται να συμπληρώσουν αθλήματα σε έναν εννοιολογικό χάρτη. Η 9η διαφάνεια είναι ένας συνεργατικός διαδραστικός πίνακας στον οποίο οι μαθητές πρέπει να γράψουν ένα σύντομο κείμενο για έναν διάσημο Έλληνα αθλητή με βοήθεια του προφίλ του (Steckbrief), που τους έχει δοθεί από τον εκπαιδευτικό. Στη 10η διαφάνεια υπάρχει ένα κουίζ (Time to climb) όπου οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με τους Ολυμπιακούς αγώνες. Οι πέντε τελευταίες διαφάνειες έχουν σύντομες ερωτήσεις ανατροφοδότησης που αποσκοπούν στην αυτοαξιολόγηση των μαθητών και στην αξιολόγηση του μαθήματος.
Διδακτικοί και παιδαγωγικοί στόχοι:
- Επανάληψη και εμπέδωση ήδη γνωστού λεξιλογίου.
- Επαφή με νέο λεξιλόγιο.
- Καλλιέργεια ακουστικής και αναγνωστικής κατανόησης.
- Καλλιέργεια γραπτού λόγου και δεξιοτήτων διαμεσολάβησης.
- Καλλιέργεια δεξιότητας κατανόησης κειμένων/προτάσεων με άγνωστες λέξεις από τα συμφραζόμενα και τις προϋπάρχουσες γενικές γνώσεις.
- Σύνδεση με το μάθημα της ιστορίας και όσων έχουν ήδη μάθει για τους Ολυμπιακούς αγώνες.
- Καλλιέργεια συνεργατικής δεξιότητας.
- Καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων.
Αποτελέσματα για τους μαθητές και τις μαθήτριες:
- Αυξημένο ενδιαφέρον και κίνητρο
- Πρόσβαση σε πλούσιο υλικό (εικόνες, ηχητικά αρχεία, βίντεο)
- Ενίσχυση της αυτονομίας
- Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων
- Συνεργατική μάθηση
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης
- Άμεση ανατροφοδότηση